גם ב - 2018 ירידה בשיפוצים שלקראת חג הפסח

כבכל שנה גם לקראת חג הפסח הקרוב, כ – 58,000 בתי אב בישראל צפויים לעבור שיפוץ. על פי התאחדות קבלני השיפוצים, נראית ירידה בביקוש השיפוצים לעומת השנה שעברה.

העבודות הנפוצות והמבוקשות ביותר בתקופה זו הן צביעה, ריצוף ונגרות.  

על פי נתונים של התאחדות קבלני השיפוצים בישראל, כ - 58,000 בתי אב צפויים לעבור  שיפוץ לקראת חג הפסח, בהיקף של כ - 3 מיליארד שקל.

 

2018 היא השנה השלישית ברציפות עם רישום של ירידה בביקוש לעבודות השיפוצים לקראת החג.

 

בשנה שעברה, עמד ההיקף הכספי של השיפוצים על כ - 3.2 מיליארד שקל, לפני שנתיים עמד על כ - 3.4 מיליארד ולפני 3 שנים עמד על  כ - 4.4 מיליארד שקל.

 

גם השנה אין הפתעות לגבי סוג העבודות המבוקות ביותר. מסקר שנערך על ידי התאחדות קבלני השיפוצים לקראת הפסח עולה כי צביעה היא עדיין העבודה המבוקשת ביותר בתקופה זו. אחרי הצביעה נמצאות עבודות הריצוף, הנגרות, האינסטלציה והחשמל.

 

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב, אומר: "אנחנו רואים המשך של מגמת ירידה בהיקף עבודות שיפוצים. חג הפסח מהווה התחלה של עונת השיפוצים אשר מגיעה לשיאה בחודשי הקיץ.

להערכתנו הירידה בביקוש השיפוצים השנה נובעת מההשלכות של תכנית מחיר למשתכן.

 

שוק הנדל"ן נמצא בקיפאון וזה משפיע בצורה משמעותית גם על ענף השיפוצים. אנשים מצפים לרכוש דירות חדשות במחיר מוזל במסגרת מחיר למשתכן וגם דירות יד שניה לא נמכרות בינתיים כל כך. כולם ממתינים שהשוק יחזור לפעילות לפני שעושים תוכניות לשיפוץ הבית.  

 

 

העבודות המבוקשות לקראת חג הפסח:

עבודות צבע

רוב הציבור הישראלי עדיין נוהג לצבוע את דירתו לפני החגים. בעיקר לקראת פסח, כשמשלבים עם הניקיונות שלפני החג.

עלות צביעה של חדר כ – 1,150 שקל כולל תיקוני שפכטל קלים.

 

עבודת ריצוף

היום יש העדפה וביקוש לריצוף בהדבקה על התשתית הקיימת. בדרך זו העבודה זולה יחסית מכיוון שלא צריך לשבור את הריצוף הקודם. ומהירה הרבה יותר, ניתן לסיים דירת 100 מטר בכמה ימי עבודה בלבד.   

עלות ריצוף בהדבקה הינה כ- 180 שקל למטר.

 

 

 

עבודות נגרות

במקום השלישי בעבודות השיפוצים תפסו השנה עבודות הנגרות. לרוב מדובר בהחלפה של חזיתות ארונות המטבח. במעט מקרים מדובר על החלפה מלאה של המטבח, שכן מדובר בעלות גבוהה יותר במחיר התחלתי של 35,000 שקל.  

 

 

 

אינסטלציה וחשמל

עבודות חשמל ואינסטלציה נחשבות לעבודות גדולות אשר מצריכות שבירה של קירות והעלות לכך בהתאם. לכן במידה ואין צורך דחוף לעשות עבודות אלו, אנשים מעדיפים לדחות אותן ולהתמקד לפני פסח בשיפוץ קוסמטי בלבד.

בחשמל למשל - החלפת מנורות ושאלטרים בלבד.

עלות נקודת חשמל הינה כ- 230 שקל.

עלות נקודת אינסטלציה הינה כ - 1350 שקל.